21 september 2009

Kloka, kloka Agnes.

Ser just ett barnprogram på barnkanalen med tjejerna där det är grisar, getter, kor, ankor som är som barn och går i skola och så.
Helt plötsligt hoppar det in en liten lammunge i lektionssalen hos dessa figurer och läraren (som är en get) frågar vems denna lilla lammunge är och en liten grisflicka säger att det är hennes och att lammungen inte kunde vara ensam och då säger läraren (geten alltså) att man inte får ha djur i skolan.
Någon som fattar?
Inte jag i alla fall som då frågade Agnes varför man inte fick ha djur i skolan när alla de som går i denna skola är djur.
Agnes tittar på mig och säger ” men mamma det är ett barnprogram som är tecknat och då kan allt hända, det är ju inte på riktigt fattar du inte eller?!”.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

samma sak med att Musse Pigg har en hund (Pluto) som husdjur och en annan hund (Långebn, som ser ungefär likadan ut som Pluto) som bästa vän

Teija sa...

Ja, det var klokt sagt det!

Åh, vad härligt att du blivit av med gipset. Hur skall du fira det?!
Om du är ridsugen kan du köpa A:s lektioner på fredagarna, hihi;)

Vad det gäller Carat tror jag inte att han är skadad. Det var väl bara det att ingen av dem som var med ville ha honom. Kanske vore något för A nästa gång... hon gillar honom precis som du.

Ha det bäst så länge, kram:)

Lena sa...

Teija:

Tack men lite tidigt att anstränga foten med ett ridpass redan på torsdag.

Får se lite längre fram om jag kan rida någon lektion. Jag är otroligt ridsugen de kan jag lova men jag har också bestämt att denna termin ska jag ha ett uppehåll sedan får vi se.

/Lena

Teija sa...

Jo, det kan jag lätt förstå att det är tidigt. Det är lite konvalesenstid och det är bäst att ta det lugnt.
Ha en fin dag:D

Annica sa...

Va gulligt sagt! Ja, man kan vänta sej det mesta ur små barnamunnar...