28 september 2009

Sjuk Linnéa

Linnéa har varit hemma från dagis många gånger nu de senaste veckorna och sista gången var det från i onsdags.

I helgen har Linnéa varit pigg fast hostig och lite snorig så idag fick hon gå till dagis.
Hon vaknade också innan väckning och satt i sin säng och sjöng Moraträsk sånger.

Vid ca 09:30 ringde dagis att Linnéa var hängig igen så jag packade ihop och åkte för att hämta henne och så ringde jag vårdcentralen också och fick tid 11:15.

Linnéa var pigg när jag kom till dagis och hon sprang omkring på gården men hon var snorig och hostig.
Väl hoss läkaren visade sig att hon hade öroninflammation och var roslig i lungorna.
Det blev ett brett Penicillin som det självklart inte hade på vårt apotek så vi fick åka en bit med buss för att få det.

Linnéas resurs på dagis var sjuk igen (som jag inte blev meddelad om när hon lämnades på morgonen) och när jag ringde till dagis för att meddela att Linnéa kommer vara hemma några dagar fick jag som svar ”att man ska låta barnen vara hemma en extra dag när de har varit sjuk”.
Jaha tänkte jag skulle jag ha lämnat henne på dagis på söndagen då eftersom att hon varit pigg, feberfri och bara lite snorig och hostig redan på lördag, plus att Linnéa troligen inte känner lika bra som andra barn att hon har ont?
Trodde hon att jag medvetet lämna mitt barn på dagis sjukt eller?

Just nu är jag otroligt irriterad och arg på att vi tog besluta att låta Linnéa gå kvar på dagis ett år till men det blir nog bättre (hoppas jag).

2 kommentarer:

Helen sa...

Jag vet inte vad det är för fel på dagispersonal, ärligt talat. Men av nån anledning anser de sig ha rätt att tilltala föräldrar på det sättet.
Att inte få veta att resursen är borta det känner vi allt för väl igen... Nu i skolan funkar det perfekt. Är assistenten borta får vi veta det direkt; ibland t om ringer hon hem till oss.
Beslutet om dagis/skola ska du inte anklaga dig för. Man gör det man tror blir bäst.

Ulla sa...

Stackars Linnéa, men nu ska hon väl piggna i när hon fått medicin. Jobbigt med personal som är på det sättet.