7 augusti 2009

Igår och idag

Agnes var med mannen på hans jobb och enligt Agnes var det de TRÅKIGASTE hon varit med om och hon ska ALDRIG åka dit något mer.

Linnéa var med mig och vi starta dagen med att gå och hämta paket som innehöll lite nytt till mannens och mitt sovrum och som Linnéa hjälpte mig att fixa till.
Vid två tiden åkte vi till KS för hörselkontroll. Snacka om att Linnéa var duktig, satt med hörlurar, lyssnade på fågelpip och byggde pyramider med klossar i ca 30 minuter utan att bli lessen en enda gång. Allt var bra, låga toner hörde hon inte så bra men det har troligen med att hon har hål i båda trumhinnorna. Den som gjorde testet ska diskutera svaren med en läkare och ringa mig sedan om man ska gå vidare med dessa låga toner eller om man ska låta de vara och göra ett nytt hörselprov om ett år.

Idag är det min sista semesterdag i och för sig har jag semester tisdag, fredag och måndagen efter nästa vecka också, men då är det läkarbesök på Linnéa och sedan inskolning för Agnes.
Så vad ska man göra idag då? Jag vill gå till Grönan för det är Moraträsk där men hur gör man de med två vilda barn?
Men nu blir det Grönan efter ett samtal med mormor.
Så nu är frågan ska båda barnen få åkband eller bara Agnes……..De kostar ju hela 300 eller något.
Återkommer senare i kväll om jag orkar med svaret på denna undran och förhoppningsvis massor av foton.

4 kommentarer:

Nonne sa...

men hallå Lena, ska du inte gå på Grönan den 16/8 (Nordea bjuder)jag har fixat till oss så vi är 6 st som går, nu hoppas vi på fint väder bara. lycka till på grönan... själklart ska tjejerna ha åkband.... men du får åka med på alla saker som snurrar :) vi kanske kan höras på måndag

Teija sa...

Hej, vad skönt med lediga dagar!

Vad det gäller åkband kan man få ett gratis åkband som vuxen om man följer med som medhjälpare (till Linnéa alltså)!

Finns en vip-kassa där man kan få det. Så blir det lite billigare i alla fall om ni nu bestämmer att det skall vara åkband för båda tjejerna.

Trevlig helg:D

Ulla sa...

Stackars Agnes som fick ha en så tråkig dag på pappas jobb, ha ha. Vad skönt att Linnéa fixade hörseltestet så bra.

Helen sa...

Åh Mora Träsk -vad coolt!
Första gången vi såg dem live var G helt förstelnad av lycka: De fanns på riktigt.
Hoppas ni haft kul idag