12 februari 2008

Från Linnéas IDAGbok

4/2 Måndag
Idag bar det iväg med pappa till dagis utan Agnes för hon åkte med mamma till sjukhuset för att reducera halsmandlarna och ta bort polyper just det som jag gjorde i september (men jag tog bort rör också så jag gjorde mest). När jag hade varit på dagis i ca en halvtimme så fick jag diare och bajsade tre gånger så det var bara för dagis att ringa pappa och meddela så han fick vända hem igen och hämta mig. Men hem åkte vi inte utan det var till sjukhuset och hämta Anges och mamma. Agnes var alldeles vinglig när hon kom ut med mamma. När jag kom hem så hade jag ont i magen och jag bajsade flera gånger till och jag har riktigt ont i rumpan men mamma smörjer och smörjer.

5/2 Tisdag
Idag är jag hemma med mamma och Agnes hon är så duktig fast hon har lite ont men hon får medicin hela tiden. Idag kom mormor och passade oss en stund när mamma var och hämtade medicin till Agnes. Mormor hade med sig nya ritböcker till mig och Agnes. Sedan har jag inte ont i magen idag och jag har inte enligt mamma luktat illa (alltså jag har inte bajsat).

6/2 Onsdag
Hemma med Agnes och mamma idag också och idag är Agnes mycket piggare så vi leker som bara den.

7/2 Torsdag
Åter igen hemma med Agnes och mamma och busar jätte mycket med mamma.
Dans i kossanattlinne:









Och ett från längre håll:










8/2 Fredag
Idag fick jag äntligen gå till dagis som jag tycker så mycket om.Agnes hon fick åka till mormor hon.När mamma gick hem med mig från dagis så somnade jag och sov hela vägen hem. Men när vi kom till porten så kom pappa och Agnes och pappa bar upp mig till lägenheten och då vaknade jag. Sen blev det fredagsmys.

9/2 Lördag
Idag var det först iväg till stallet för mamma skulle rida och hon red idag Valle. Valle var en jätte stor häst mamma var så duktig.Jag, Agnes och pappa fikade och sedan satt vi på läktaren och titta när mamma red.När vi kom hem skulle vi till Simon och hälsa på men Simon och hans lillebror Emil var sjuka så det blev tyvärr inställt så det blev hemmakväll med melodifestival och chips.
Närbild på mig:









10/2 Söndag
Idag har mamma och pappa slappat och Agnes och jag fick var inne hela förmiddagen. Men vi har roat oss ganska bra ändå. Men efter lunchen fick vi äntligen gå ut.

11/2 Måndag
Idag när mamma hämtade mig och Agnes så gick vi inte hem utan till Årsta folketshus och dansade. Mamma fick inte följa med in utan fick snällt sitta utanför och vänta och jag tyckte dansen var super rolig sa dansfröken.
Så här såg vi ut när vi kom hem med våra danskläder fortfarande på oss:












Och så här:









12/2 Tisdag
Idag gick vi hem direkt efter dagis (vi hämtade paket på ICA först) och hemma la jag pussel tills maten var klar, stekfläsk som jag ÄLSKAR.
Sedan var det Bolibompa och efter det tvätt och läggdags.
Jag somnade som vanligt på ett litet kick.

Inga kommentarer: