27 maj 2010

Torsdag

Agnes går på Sörgården (Årsta skolan är uppdelat i tre lågstadiehus där det är ca 100 elever i varje hus Sörgården, Tegelbo och Bakgården) och idag var det Sörgårdsdagen.
Jag, mormor och Linnéa kom till Agnes skola vid 13:00 och då började alla elever (ca 100 st) med uppvärmning till musik och sedan en spring runda som tog från ca 15 minuter för de snabbaste och lite längre tid för de övriga (de hade vatten paus också på halva vägen).
Alla barnen fick medalj och en lott när de kommit i mål och också korv med bröd, saft och en bull o kak tallrik.
Sedan var det lottdragning men vi vann inget.
Agnes var super duktig och kom in bland de 20 första så jag blev riktigt stolt för jag hade trott att jag skulle behöva hämta henne sur och arg någon stans på vägen.

Uppvärmning

Linnéa och jag väntar på att Agnes ska komma i mål
En av Agnes klasskamrater kom in som nummer 2 GRATTIS
Agnes kommer runt sista hörnet
Mot mål
Agnes är i MÅL och får medalj
Agnes är röd och lite andfådd
Sedan gick vi hem till lekparken och där blev det trehjulscykling eller mer gående med trehjuling

3 kommentarer:

Anonym sa...

ser ut som de va W från älgen som kom 2:A..har jag rätt??? /Sofia

Lena sa...

Japp "vår" lilla W från Älgen och femma kom en A från Älgen med anknytning till Frankrike.

Ulla sa...

Vad roligt med såna aktiviteter.