4 mars 2010

Vad har hänt under denna vecka 9

Linnéa har varit på dagis alla dagar som varit denna vecka och hon är fortfarande FRISK!

Agnes var på skolan i måndags men tisdag och onsdag har hon varit hos mormor och också sovit över. Agnes har fått bada i badkaret (vi har inget) ritat, läst, spelat spel varit i Solnacentrum och på Butriks (eller var det Panduro?) och målat masker som var super roligt och de gjordes båda dagarna, ätit lunch i centrumet båda dagarna och bara haft det mysigt med mormor. Idag har hon åter varit i skolan.

Linnéa var igår hos tandläkaren och där var hon den perfekta patienten som sprang till stolen och klättrade upp innan den sänkts ner och lade sig med öppen mun. Tandläkaren fick peta och räkan alla tänderna utan problem och en fraktur hittades men inga hål så det blev ”bananpasta” på denna trasiga tanden och Linnéa gapade ännu större.
Sedan fick hon ring, tandborste och en broschyr som hon höll hårt i sittande i stolen.
Men nu kom problemet och det var att få henne från stolen för där skulle hon sitta med sina nya fina saker för de här var ju ett roligt ställe tycket Linnéa.
Så i stället för en gråtande unge som man drar in till tandläkaren hade jag en gråtande och skrikande tjej som jag fick dra ut från tandläkaren.

Sen är det nog inget mer som hänt.

Jo jag har anmält mig till nätverksträffen den 21/3 i Sth, de blir roligt hoppas jag.

1 kommentar:

Ulla sa...

Vad mysigt för Agnes att få vara hos mormor. Det är nog inte så vanligt att behöva dra UT ett gråtande barn från tandläkaren.