17 juni 2009

Mannen

Mannen hämtade tjejerna igår plus att han skulle ta Linnéa till läkaren 10:00 idag och sedan lämna henne på dagis.

Redan igår meddelade jag att det fanns massor av påsar som ska hem med teckningar, stövlar, jackor men de glömdes så klart plus Linnéas jacka som hon skulle ha haft på sig.
Ja, ja tänkte jag de ska han väl klara av att få med sig när han lämnar Linnéa idag i stället.

Vid 09:45 idag ringer en desperat man och säger att han sitter fast i en tunnel och det är stillastående trafik och han kommer inte hinna till läkaren så jag fick ringa dit och till slut också avboka tiden och fick en ny tid i augusti, sedan så kom han i alla fall ut ur tunneln och fick åka runt halva stan på grund av vägarbeten och också avstängningar för att det var målgång av en segeltävling också.

Men när han lämnade Linnéa tror ni har tog med sig alla sakerna?
Nä självklart inte så jag var så ARG så jag tog alla påsar, plus en påse som jag hämtat på posten, och då också två barn med mig hem.

Nästa gång något ska göras med barnen så gör JAG de för jag slipper fastna i bilköer för jag har inget körkort plus att jag åker i TID.

Tror ni jag är arg eller? JA DE ÄR JAG.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Vet du Lena, det förstår jag att du är. Jag skulle också ha blivit helt tokig. Varför ska det vara så svårt för en man att ta med sig saker hem eller dit med för den delen. När man åker kommunalt med barn så har man ingen större lust att släpa på en massa extra saker. Både du och jag får trösta oss med att det finns någon fördel med att inte ha körkort, man passar tiderna.

Helen sa...

Kan det ligga i de manliga generna på nåt sätt?
Jag kollar i anatomiboken som jag ska ägna mig åt ikväll ;)