14 juni 2009

Eriksdalsbadet

Idag i det regniga Stockholm drog Agnes och jag till Eriksdalsbadet.
Det var premiär för Agnes där och för mig också när det avser deras inomhusbad.
Agnes hade så roligt men hon grät säkert i 5 minuter efter att ha åkt en vattenrutschbana.
Först åkte Agnes och jag och den var helt ok ända till slutet då det gick med raketfart och båda hon och jag dundrade ner i bassängen och under vattnet.
Men Agnes glömde fort och sa att hon skulle åka själv och jag sa nej först men efter mycket tjat så ställde jag med för att ta mot henne och efter att stått och väntat en stund kommer en skräckslagen Agnes nerfarande och denna gång fick jag tag i henne innan hon åkte under vattnet men oj så rädd hon var så denna kommer hon inte åka på många år igen.
Men Agnes tyckte det var super att vara på detta ställe och vi kommer åka dit flera gånger. Tyvärr är det lite svårt att ta kort när man är där själv med barn.

Linnéa då?
Hon var hemma och myste med mannen och de hade också gjort nytta med att vara på COOP och storhandla och så hade de gjort chokladbollar också.
Nu är inte mannen de mest händiga i köket och jag undrade lite varför han hade använt en kastrull med smält smör kvar i?
Svaret belv att han hade gjort lite fel i början och smält smöret men märkt ganska snart att så gjorde man inte så han fick slänga det första försöket av chokladbollar.
Tur att han är bra på städning och tvätt.

2 kommentarer:

Nikki sa...

Ha! Ha! Skrattar gott åt mannens avancerade bakande! Men man kan inte vara bra på allt, och alla är ju bra på något!

Ulla sa...

Mysig dag för dig och Agnes. Skrattar gott åt mannen din jag med, det var ju för roligt.