9 juni 2008

Smutsgrisen Linnéa

På dagis får barnen leka med vatten och Linnéa ÄLSKAR detta.
Sand och lera kan man baka fina kakor av och sen så kan man också gnida in sig i lerkakorna och det gör Linnéa varje dag på dagis.
Så nu har jag med mig ombyte till Linnéa varje dag och ombytt är hon också varje dag och de kläder som jag satt på henne hänger i torkskåpet till och med hennes trosor och fast hon är ombytt så är hon en stor lerhög när jag hämtar henne.
Fröknarna på dagis skrattar när jag kommer och pekar var Linnéa sitter och lerat ner sig och jag går dit med våtservetter i högsta hugg för en ansikte och hand rengörning.
Agnes hon meddelar glatt för mig hur mycket Linnéa har lerat ner sig och hur många gången fröknarna har fått tvätta henne och också de andra barnen i dagisgruppen meddelar snällt hur smutsig Linnéa har varit och också är nu.
I morgon ska jag ta ett kort på henne så jag kan visa här på sidan hur fin hon är när jag hämtar henne.

1 kommentar:

Nikki sa...

Oj det låter som jag och Linnéa har något gemensamt!! Min mamma sa alltid att jag var den smutsigaste av alla ungarna när hon hämtade mig på kvällen *S*