17 juni 2008

Sjuk Agnes

Igår när jag lämnade tjejerna på dagis så såg jag att Agnes hade fått prickar i ansiktet som hon inte hade när vi 10 minuter innan hade lämnat hemmet och så var det en på ryggen.
Men Linnéas resurs tyckte inte det var så farligt så jag gick till jobbet.
När jag på jobbet hade druckit mitt kaffe, läst igenom mailehögen och pratat lite med mina arbetskompisar så ringde dagis 08:45 och sa att det kommit lite mer prickar så de tyckte hon inte skulle vara där. Så jag hämtade henne och Linnéa och gick förbi vårdcentralen som tyckte att det nog kunde vara vattkoppor i alla fall den på ryggen.
Jaha tänkte jag och pappan som inte har haft vattkoppor, detta kommer att bli en trevlig start på sommaren.
Men inget mer hände med Agnes prickar under dagen och Agnes var PIGG hela dagen och jag bestämde med mormor att tjejerna skulle dit idag.
Nu på morgonen kom Agnes upp till oss och meddelade att hon hade ont i halsen och jag kramade henne och hon var VARM och termometen visade 40,2.
Prickarna har inte blivit fler så jag tror nog att de "bara" var virusprickar (hoppas jag).
Agnes sover nu med medicin i kroppen och jag hoppas nu att det blir en kortvarig sjukperiod och att Linnéa klarar sig.
Nu ska Linnéa och jag äta frukost framför Bolibompa.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Neej, nu ska ju ingen behöva vara sjuk. Hoppas nu att det inte är vattkoppor. Du vet väl att man kan bli jättesjuk när man får det som vuxen. Ska hålla tummarna för att hon snart blir frisk och att Linnéa klarar sig, ja såklart ni vuxna också.

Lena sa...

Hejsan Ulla:
Alltså det vänder fort med barn. Agnes sov i 1 timme och sen kom hon upp och var hungrig och inte varm alls (från 40 ner till normal på 2 timmar) och prickarna har inte blivit fler och börjar också blekna (utom den på ryggen) och nu leks det för fullt här hemma.
Tjejerna jagar nu varandra och leker att de är hästar och Agnes hon sjunger på engelska (tror hon) och Linnéa härmar efter.

Ulla sa...

Vad skönt, men man blir inte klok på hur det kan vara. Hoppas att det inte blir nåt mer nu.