22 juni 2008

Öroninflammation och hårklippning

När mannen kom åter från sin golftur så for vi till Huddingesjukhusnärakut med Agnes.
Lite folk var det där så det tog bara 30 minuter för att träffa en riktig öronläkare.
Läkaren meddelade dubbelsidig öroninflammation och kåvepedin fast i en ny form för Agnes som gör att hon bara behöver 2 ml morgon och kväll.
Medicinen gick i Agnes på en gång utan gråt och kräkning.

I morgon måste Linné till frissan efter dagis för jag klippte hennes långa hår ca 10 cm och det blev inte bra.
Linnéas hår är för tjockt för att jag ska klara av att klippa så det blev lite ojämnt.
Men det blev fint när jag satt upp det i en hästsvans.
Hoppas nu att hon är snäll hos frissan och inte håller i håret och skriker.
Nu när jag klippte så höll Agnes i den ena handen och pappan den andra och Linnéa var ganska stilla medan jag klippte men inte när håret först borstades då var det STORA tårar och hög gråt.

1 kommentar:

Ulla sa...

Oj, stackars Agnes. Dubbelsidig öroninflammation dessutom, undra på att hon hade ont. Hår är ett kapitel för sig här också. L hade längre hår förr, men det var sånt liv varje dag det skulle borstas så det fick bli lite kortare. Men det är ändå samma liv. Det är svårt att klippa, luggen går bra men inte det andra tycker jag.