25 maj 2011

LIKA

I tisdags handlade jag tre förvaringsplatslådor med lock i tre olika färger som tjejerna ska ha i sitt rum.
Ställde upp dem och tänkte att de skulle se lite roligare ut om jag inte tog samma färg på locken som på lådorna och så blev det.
Linnéa tittade på när jag fixade med lådorna och stannade kvar när jag ut ur rummet.
Jag hörde ett väldigt bökande och fixande i rummet och de höll på i ca 10 minuter och sen kom Linnéa springande och ville att jag skulle komma och hon såg så nöjd ut när jag gick efter henne in i hennes rum och hon pekade stolt och glatt på lådorna som nu hade samma färg på locken.
Tänk att jag som har tränat och tränat att Linnéa ska göra lika med saker och färger och så går jag av alla människor och sätter fel lock på lådorna så det inte blir lika, klart att Linnéa måste göra så det blev rätt och lika.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Ha ha, vilken duktig tjej som rättade till allt som hennes mamma gjorde fel.

Eva N sa...

Hahaha, klart det ska vara lika på lika ju ;-)

Nikki sa...

Ha! Ha! Undrar vad hon tänkte om DIG!