26 april 2011

Ond tand och en katt

Har varit hemma idag för jag har inflammation i en tand och fått en fin svullen kind.
De började i lördags men då inte så farligt, på natten till söndag så gjorde det mer ont och hela söndagen gick jag på Ipren och då väldigt många, natten till måndagen var det AJ, AJ, AJ så det blev tandakuten.
Där blev det penicillin för de vill inte göra något när det var så svullet och hela natten till idag har det gjort fasligt ont.
Men nu har det värsta lagt sig och de är inte så farligt ont längre.
I morgon har jag tid till min tandläkare och då får vi se vad hon säger vad som ska göras med tanden.
Här en liten bild på kinden
När tjejerna kom hem så gick vi till min stallkompis och matade hennes katt Black men på vägen träffade vi på Årstas rådjur som inte har vett att vara rädd för människor längre utan dessa stod ca 2 meter från oss och åt glatt fast Linnéa stod bredvid och skrek av lycka och ropade "hunden". 
Här Elinas söta katt Black 
Black åt fast Linnéa klappade honom och sedan var vi kvar en stund så tjejerna kunde leka en stund men honom och Linnéa var helt övertygad om att "tatten äckade henne". 

2 kommentarer:

Nikki sa...

Jösses, det där såg inte bra ut! Jag har haft tandvärk många gånger då jag inte vågade gå till tandläkaren förut men konstigt nog har jag aldrig svullnat upp. Krya på dig!

Ulla sa...

Oj vad svullen du är, stackars dig. Hoppas du blir av med värken snart. Kram