19 februari 2011

Ja vad har hänt denna vecka då?

Ja måndagen var det dans och det har jag skrivit om.

På kvällen när tjejerna hade lagt sig och Linnéa sov och Agnes ville inte sova hör jag Agnes ropa "mamma, mamma" (för trehundratredje gången ), jag ropar på mannen att nu är det hans tur att gå till henne och sedan kommer mannen utskrikande "hon har kräkts" och när jag kommer in ligger Agnes med kräks överallt i sin säng uppe i en våningssäng.

Det blev duschning och sanering av sovrummet med tänd lampa och under allt detta så ligger Linnéa i underslafen och sover som en stock.

Jag blev illamående efter 1 sekund och var helt säker på att nu var magsjukan kommen till vår lägenhet.

Agnes och jag placerade oss i vardagsrummet med kudde, täcke och så klart en hink men som tur var kom inget mer kräk och inte heller till någon annan i familjen.

Så efter 48 timmar så blev familjen friskförklarad och för säkerhets skull var Linnéa också hemma så hon inte skulle smitta sina klaskamrater.



Torsdag kom och tjejerna gick åter igen still sina skolor och jag fick åka och rida. Nu blev det inte så mycket ridning. När jag skulle välja var det tre hästar kvar som jag inte vågar hoppa men en snäll stallkompis bytte så jag fick en snällare häst. Väl nere i ridhuset så var en av dem som älskar att hoppa häst stenhalt så jag erbjöd mig att ta upp hennes häst och så fick den som hade bytt häst med mig min häst och hon med den halta hästen tog hennes häst och allt var frid och fröjd och jag slapp hoppa som jag tycker är en läskig upplevelse.

Fast jag hade ju så klart behövt hoppa lite nu när jag v 32 ska vara med på ett ridläger…….



I går (fredag) blev det utgång för att fira en nybliven 50 åring och vi startade på Björks bar o grill för lite bubbel drickning och mycket prat och skratt.

Sedan gick vi vidare till den afrikansk restaurang Chakula (kolla in den här) som verkligen rekommenderas av mig för det var super gott och lite annorlunda på ett otroligt positivt vis.
Här kommer min meny för denna kväll.

Vijogoo nav itu vingi vingine
Halstrade pilgrimsmusslor med vitvinscreéme kryddad med citron & ingefära.
Mbuni
Grillad struts med stompad vit sötpotatis, fikon och chèvrecrème. Serveras med en choklad- och portvinssås.
Tembo wa furaha
Den "glada" elefanten.. Ett litet paket med gott efter maten. Liten mördegskaka, afrikanskt kaffe/te och en avec. Välj mellan Amarula, konjak eller portvin (4cl) (jag tog Amarula).

Hemma var jag runt halv 1.

Kylis och Ewa kollar menyn
 
 Lise och Sussi gör samma sak
 Nonne också
 Två glada tjejer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man ser att det har inträtt en viss ålder på en del av oss, tänker på läsglasögonen. Men kul var det och mycket gott. Tack för denna kväll. / Nyblivna 50-åringen

Anonym sa...

Även folk som är 30 måste ibland ha läsglasögon ju :)

Kram alla och tack för en trevlig kväll. /E