23 april 2010

Vattkopporrapport fredag morgon

Natten har varit jobbig för Linnéa, det har åter varit 39,5 i feber och många tårar har runnit och släppa mig vill hon inte utan sitter som ett plåster på mig.
Nu har många koppor blivit vattenfyllda och två har spruckit men fler prickar finns överalt som kliar.
Alsogel ger troligen lite lindring och Linnéa blir lugnare när den strukits på kroppen.
Agnes är avundsjuk och igår meddelade hon mig "du tycker mycket mer om Linnéa för hon fick vattkoppor före mig".

6 kommentarer:

Ann-Britt sa...

Stackars Linnea, men jag har för mig att våra barn fick något klådstillande när de hade vattkoppor.

Ulla sa...

Stackars liten! Och inte lätt för Agnes som blir avundsjuk heller.

Helen sa...

Du kan även ta såndär kräm man har när man bränt sig i solen (som jag glömt namnet på just nu) och tro det eller ej - potatismjöl

Hoppas Linnea kryar på sig

Grodansmamma sa...

Stackars Linnea! Vi körde med allergimedicin mot klådan när storebror hade vattkoppor. Det funkade bra. Säkert inte medicinskt helt riktigt men men..

Nonne sa...

Usch, stackars Linnea, hur lång tid tar det innan Agnes får det då??? Hoppas Ulf klarar sig dock.
Kramar // Nonne

LilleBus sa...

Åhh - stackarn - vattenkoppor som e så jobbigt!
Vi körde mkt med potatismjöl på våran tös (hon har det jobbigt med eksem oxå)..

Hoppas att det blir bättre snart!