1 december 2009

Wien eller Vin?

Jag: N och jag ska åka till Wien i maj.
Agnes: Varför då?
Jag: Som förra året när N och jag var i London så ska vi gå om kring i Wien och titta, handla, äta god mat.
Agnes: Ska ni simma också?
Jag: Nej vi ska inte simma de kommer vi ju göra när vi åker på vår solsemester.
Mannen: Hon fattar inte hon tror du ska gå i vin.
Jag: Ja vi ska ju gå i Wien.
Jag: Jaha vin.

Förklarar att Wien och vin inte är samma sak för en Agnes som troligen ser mig och N gå omkring i vin och också badar i vin.

4 kommentarer:

Nikki sa...

Men du det hade kanske inte varit så dumt att få bada i vin! Ha! Ha!

Ulla sa...

Vilket härligt inlägg! Kan se dig och din vän bada i vin, undrar vad Agnes tänkte om sin mamma egentligen, ha ha.

Nonne sa...

haha, Agnes är för underbar. Vem vet vi kanske får i oss ett antal glas vin också..... Men bada vill jag nog inte göra.... men däremot äta en massa god mat, goda efterrätter, goda viner sedan måste vi ju få se lite fina Lipizanare oxå.

Kerstin B sa...

Svenskan är då inte enkel fast det nu var ett Österrikiskt ord oxå. Min syrra sa till pappa att man kan inte åka till ett glsas när han sa att han skulle åka till skåne....