14 december 2009

Linnéas Lucia

Det blev en fin Lucia för Linnéa om man tar bort luciatåget för då var det inte lika roligt.
Luciakronan kliade, det var många som tittade och Linnéa blev ganska rädd men ändå stod hon där snällt men sjunga ville hon inte, på slutet så gick de ut och sjöng och kom sedan tillbaka men då blev det för mycket och Linnéa började gråta.
De andra i tåget var så duktiga och de är barn som har eller ska fylla 4 år och de flesta är bra mycket större än Linnéa.
Agnes satt snällt med mig och jag fick äran att ha dagiskameran så de blev inte så många foton med min kamera tyvärr.
Här kommer foton.

Linnéa har nu fått på sig krona och nattlinne, Agnes i bakgrunden.

Nu är det luciatåg och kronan kliar, det är många som tittar och så tar alla kort också.

Efter Luciatåget så vill Linnéa ta av sig krona och nattlinne och ta på sig tomtetjej klänningen

Båda mina älsklingar (såren och den lite svullna läppen är efter ett fall ner för en trappa på landet igår)

Nu är Agnes på skolan och vi har också hunnit med att vaccinera henne och jag är på väg hem i ett snöigt Årsta

3 kommentarer:

Helen sa...

Det är klart man blir lite nervös av alla människor och fotoblixtar.
Gyril satt snällt på golvet som ängel, men spela bjällra nä det kunde fröken göra själv =)

Ann-Britt sa...

Vår S stod de alltid invid dörren med,så de kunde smita ut när hon började bli hysterisk.
Mycket folk det blixtrar och så en helt ovan situation,de är så duktiga de små liven.

Ulla sa...

Vilken söt liten lucia.