31 mars 2008

En konstig dag och den är ännu inte slut

Agnes kissade i sängen hos mig (får ligga hos mig när U är bortrest) så klockan 2.21 så bäddades det om, som tur är så hade jag plastad frotté i sängen.

Klockan 06:00 ringde mobilen och jag fattade inget men till slut så kom jag upp.
Jag gjorde ordning mig och sedan väckte jag tjejerna.

Allt gick så bra med tjejerna på morgonen och de var lämnade i tid på dagis och tjejerna vinkade glatt när jag gick och tjejerna satt snällt bredvid sin favorit fröken (Linnéas resurs F) och åt frukost.

Kom till jobbet och märkte att jag inte hade någon plånbok så tills det kom någon jag kunde låna frukostpengar av så tog jag ett tuggummi i stället.

När jobbkompis kom så pratade vi lite och jag tuggade och KNAK sa det och så hade jag bitit av en tand och fram också.

Ringde tandis som turligt nog just fått en återbuds tid så jag sprang dit.

Meddelade på jobbet att jag tog en semesterdag.

Väl till tandläkaren så byggdes det up en ny tand med stift och något kobostit eller var det kan heta och det blev så fint så.
Men allt kostade 3500 kronor, tur man känner tandläkaren för jag hade ju ingen plånbok.

Snabbt hem för att kolla om det fans någon plånbok hemma och det gjorde det så nu sitter jag hemma och lyssnar på tvättmaskinen med sängkläder och känner med tungan på min nya tand.

Nu hoppas jag att resten av dagen blir lugn och att det inte blir så mycket mer utgifter idag.

Inga kommentarer: