18 oktober 2007

Då startar jag då

Idag var det en sådan där dag som man vill glömma.
Startade med att Linnéas ögon var alldeles geggiga så de fick baddas upp. Men när de väl var öppnade (ögona alltså) så var det full fart på henne och inget rött i ögona.
Agnes hon var som vanligt och så det blev påklädning och lite senare iväg till bilen hela familjen.
När man hade installerat sig på jobbet så ringde Linnéas resurs och meddelade att Agnes satt i en soffa och hade ont i örat så det vara bara att meddela jobbarkompisar och chefen att jag måste hem och hämta barnen.
Så nu sitter jag här och tjejerna har varit ganska pigga de första timmarna men nu ligger de i vardagsrummet och sover och Linnéa hostar och Agnes har handen för örat (sjunde gången i år hon har ont i örat och sista gången var för två veckor sedan, ett arv från mig tyvärr som ett år i min barndom hade 13 öroninflammationer på ett år).

Varför har då Linnéa resurs?
Jo hon har berikats med en extra go och glad liten kromosom nummer 21, kallas för Downs syndrom.
Agnes hennes tvillingsyster har inte denna extra kromosom men hon är go och glad ändå (oftast i alla fall).
Tjejerna är nu 4 år och 7 månader och de är vilda, glada, sura, söta och ganska trotsiga.

Mina prinsessor:


Inga kommentarer: