2 mars 2013

23/2 till 2/3 med kalas, ridning och One Direction

Kalas för Ella och Hugo som blir 8 år

DANS

Agns var också med och hon hade en lös tand

I godispåsen fanns det fina glasögon

På kvällen var det Mello men efter gymnastik och sedan födelsedagskalas och tråkiga låtar så somnande Linnéa gott i pappas famn i soffan

Snart dags för Röjar Rald 

Snart dags för Agnes allra första riktiga ridlektion 

Linnéa ska inte rida men hjälm ville hon ha och så klart en liten pratstund med Capitano

Agnes ponny denna gång blev Nova

Första gången alldeles själv utan ledare och framåt mach ut på spåret

Första halten

Andra halten

Första "vänd rätt upp"

Fortsättning på den första "vänd rätt upp"

I onsdags åkte Agnes till Linnéas skola själv och jag kom också dit och vi gick sedan och åt pizza

Linnéa har ritat sig på bena men Linnéa gömmer de under tröjan

Torsdag och Agnes är hemma själv för första gången och innan vi gick så gick hon upp och bäddade ner sig i soffan 

Fredag och Agnes är med mig på jobbet 

På lunchen var vi och köpte ridhjälm till Agnes och så åt vi tapas mackor på Boqueria på Moods 

Sen gick vi till One Direction affären på Mood där vi handlade tröja, posters och CD skiva.

En hel vägg fanns det där alla kunde skriva en lite hälsning till kilarna

Pappersdockor fanns det också där det var kö för att få fotas med dem

Så här ser det nu ut vid Agnes säng

Idag myser pappa och Linnéa




3 kommentarer:

Ulla sa...

Åh vilken härlig uppdatering, smart att skriva om en längre period istället. Jag gillade Linnéas coola glasögon. Och vad duktig Agnes är och rida. Fast jag som är hästrädd blir ju imponerad av alla som rider ;) Bilden på tjejerna på pizzerian är jättefin. Och gömma ben man har ritat på känner jag igen.
Gick det bra för Agnes att vara hemma själv? Vad stor hon har blivit och nu är det affischer på idoler på väggarna som gäller alltså.

Lena sa...

Ulla:
Det gick jätte bra för Agnes att vara hemma själv och mannen skulle komma hem lite före två men kom hem lite efter tolv och Agnes ringde mig och var jätte arg :) .


Lena sa...

Ulla: det var en stolt mamma som sätt på läktaren och kollade Agnes. Jag trodde inte jag skulle vara så nervös heller men man vet ju aldrig var små ponnyer kan hitta på med sina ryttare men de var så snälla.