13 juli 2009

Läsning

Jag har hittat två så bra krönikor eller vad det nu kan heta som är skrivna i en tidning och som är skrivna av en mamma med ett DS barn.
Den sista vill jag bara tillägga att när jag var liten fick jag V-jeans med streck där bak men på de riktiga V-jeansen som kom från den riktiga affären och inte Konsum i Västerhaninge centrum så var det V både bak och fram (eller så var det tvärt om det är ju några år sedan), men nu känner jag att jag nog var ganska lyckligt lottad som inte fick upp och ner vända V:n på mina V-jeans.

http://trelleborgsallehanda.se/personligt/article441410/Dansa-och-var-glad.html

http://trelleborgsallehanda.se/personligt/kronikor/article462276/Om-vadan-av-att-sticka-ut.html

6 kommentarer:

Nikki sa...

Vad kul att få läsa Lisas mammas krönikor på nätet! Jag har läst en förut som min svägerska klippt ut. Jag har träffat Lisas mamma några gånger så det är ju extra kul. Men riktigt samma synsätt på det hela tror jag inte vi har!

Helen sa...

Åh V-jeans! Vilket barndomsminne, det hade jag också.
Jag hade också fuskvarianten men de var ju trots allt köpta i storstan Malmö =)

Märks att vi är ungefär lika gamla;
V-jeans o svart/vit tv... =)

Ulla sa...

V-jeansen hade även jag och vilken lycka det var. Jag kommer inte ihåg om jag hade fuskvarianten men V:na var rättvända och det var nog det viktigaste.

Nikki sa...

V-jeans har jag inga som helst minnen av *S* Men iofs var jag inte så värst glad för jeans alls förut. Och i högstadiet så var det populärt med "finbyxor" också var det ski-pants innan dess och såna där pyjamasbyxor som liknar haremsbyxor HA! HA! HA!

Lena sa...

Nikki: Du är för ung!
Detta var något som hände runt 1973 eller något år senare.

Ulla sa...

Lena, Nikki var nog inte ens född då. Hon har inte förstått vilka gamlingar vi är, ha ha.