28 juli 2009

Kompis, trots och Allsång på Skansen

Agnes har hittat en kompis idag i vår stugförening.
De lekte i flera timmar båda hos oss och hemma hos henne och hon heter Linnea.

Här äts de glass med egenhändigt plockade, sockrade och mosade blåbär.


















Sedan kom Agnes snällt hem och åt middag men sedan rymde hon till grannen för att hoppa studsmatta men jag gick dit och hon kom snällt och jag sa att hon fick vara där en stund till.
Grannens tjej (ska börja 9:an) och kompis (ska börja 8:an) kom med Agnes hem sedan, de två tjejerna satt i Agnes i Linnéas rum och prata och sjöng och Agnes o Linnéa trivdes.

När tjejerna gått så gick Agnes ut och gunga och jag ropade efter en stund att hon skulle komma in med då tog djävulen tag i henne och hon vägrade och de slutade med att hon rymde en bra bit innan jag fick hem henne med resultat att inne stod en skrikande Linnéa.
Jag var så arg så jag tror jag höll på att gå upp i atomer.

Men allt slutade bra och Agnes har sagt förlåt etthundrafemtio gånger cirka.

Sen blev de rock på Allsång på Skansen som Linnéa o Agnes rockade loss till.
Kolla också Linnéa som rockar loss samtidigt som hon läser Bamsetidningen.

2 kommentarer:

Nonne sa...

De tycker om Heat hör jag, Agnes syns inte men hon hörs lite. Visst är det kul att ha semester med ungarna helt själv, allra helst när man känner att man har lust att ... bara dra.....
// nonne

Ulla sa...

Åh vad jag jobbigt det är med såna utbrott, både för barnen och en själv. Kul med en kompis iaf. Hoppas att trotset är snabbt övergående. Härliga headbangande tjejer.