14 augusti 2017

Linnéas sommarlov 2017 (till skolan)

För andra gången denna sommar så åkte jag till ALV och denna gång med en kompis som heter Matilda och vi sov över också i ett litet hus bredvid ALV.
Här träffar Matilda och jag Kling och Klang och Fröken Prysselius
 
.
 
Jag och Emils mamma Alma 
 
Matilda är så modig och vågade prova både svärd och hjälm av en av Tengils män medan jag kramade mamma och var livrädd. 
 
Mammas och mitt hus som heter Boden 
 
Dag två startade med en härlig kram av Fröken Prysselius
 
Så blev det Emil föreställning  
 
Karlsson på taket och jag 
 
Då var dessa två dagar slut och jag och Matilda går lyckliga till bilen för att åka hem (utan att veta innan så hade vi alldeles lika koftor). 
 
Sen blev det några dagar på landet och jag badade (mamma stod vid strandkanten och huttra för det var enligt henne bara 17 grader i vattnet). 
 
Sen fick vi en dag "över" så mamma kollade tågbiljetter till ALV och det fanns sådan så dem köpte mamma så det blev alltså åter en resa till ALV men då över en dag (min tredje resa denna sommar dit).
Här en härlig kram av Ronjas pappa Mattis.
 
Jag med Ronjas mamma och pappa Lovis och Mattis
 
Här träffar jag Matias i Törnrosdalen. 
 
En av minna stora favoriter Jonatan.  
 
Har man gått upp halv fem och åkt tåg 6:21 från Sth och åker hem från ALV 18:20 så är man lite trött.
 
Nu har vi kommit till Värmland och till Säffle där pappas släktingar bor (och pappa kommer ifrån) där blev det en tur i en av kusinernas raggarbil.
 
En av kusinerna hade boxningsboll och handskar i sitt gamla barndomsrum där jag sov så jag måste ju bara testa.
 
Åter tillbaka på landet och lite glass vid Mickrums brygga. 
 
Så blev det dags för 4 dagars ridläger på mammas stall Botkyrka Ridsällskap (BRS).
Jag och Jazz dag 1.
 
Jag rider Jazz dag 1
 
Jag och Jazz går till ridhuset dag 3 
 
Vi har dag 4 rykttävling och också att göra hästen fin så jag (med mammas hjälp) fixade till Jazz så här fin med flätor och blommor i manen (svansen blev också inflätad och med blommor). 
 
Dag 4 red jag Ivin (en äldre herre på 24 år) och här travar jag. 
 
Jag fick diplom för att jag varit på ridläger plus rosett för andrapris i rykttävlingen och jag blev så glad.  
 
Nu har vi kommit till Rhodos och vi har egen (delad med två andra lägenheter) pool.
Här första dagen då vi njuter av denna lyx. 
 
Kvälls mys på vår altan  
 
Väntar på att ABBA showen ska börja och självklart måste man då ha en slachdrink  
 
Foton med showartisterna  

 
De vi gjorde mest på dagarna var att plaska i poolen och vi hade så varmt och det var hela veckan mellan 35 till 42 grader på dagen. 
 
Jag simmar också nu mera helt utan puffar men när vi gick till havet så hade jag dem då mamma är lite harig och rädd. 
 
Ny show och idolfoton  
 
Möte med Lollo och Bernie blev det så klart också  
 
Björnshower var det också och här har jag pratstund med Tvättis
 
Här kollar Isidor och jag in Isidors fina spegel
 
Jag och Isidor 
 
Så Lollo träff  
 
Mer foton med Showartisterna  
 
Så här såg vår utsikt ut från vårt rum på Rhodos  
 
Det var min sommar 2017 men jag ska den 26-27/8 åter igen åka med mamma till ALV och sova över igen så det kan komma lite mer bilder från detta.
 
SLUT

Inga kommentarer: