5 november 2009

Vaccinering

Hur i hela friden kan så många som INTE har koppling till de grupper som får vaccinera sig nu i Stockholm blivit vaccinerade?
Idag har vaccinet i Årsta vårdcentral tagit slut.
Man kan ju undra hur många som där fått vaccin fast de inte tillhör någon av grupperna som får vaccinera sig nu?

*Tillägg:

Jag kan förstå att föräldrar vill vaccinera sig för att inte bli jätte sjuka och inte kunna ta hand om sina barn. Men det jag är irriterad på är att vårdcentralerna vaccinerar personer som inte är med i dessa grupper och sedan tog vaccinet slut och de som är med i grupperna som ska vaccinera sig får vänta.
Jag vill också vaccinera mig men jag är alldeles för snäll för att tränga mig före i kön och ”ta” vaccin för en som verkligen behöver den bättre än mig.

4 kommentarer:

Helen sa...

Du menar typ Leksand hockey och såna riskgrupper? *dryper av ironi*
Man kan alltid köpa sig en förtur - även i Sverige

Ulla sa...

Hos oss är också vaccinet slut och alla barn i skolorna får vänta till mitten av november. Här har säkert andra än riskgrupperna också fått av vaccinet.

Syster Yster sa...

Det undrar jag också. Samtidigt får skolbarnen vänta fast det är deras tur att vaccineras. Vår skolsköterska kan inte ens säga när dom ska börja vaccinera barnen.

Hälsningar
Nettan H.

Ulla sa...

Det var visst några fångar på en anstalt i Gävle som fick vaccinet före andra. Det vore ju hemskt om dom skulle råka bli sjuka. Nä man blir riktigt trött på sånt.