8 januari 2018

JULoch NYÅR 17-18

Äntligen JULAFTON och lunchen åt jag nära julklapparna så ingen kom och tog dem.
 
Nu är julklapparna utdelade och jag fick massor av olika saker här med mitt nya smink. 
 
Här är jag ny sminkad (mamma tycker det ser ut som blåmärke men jag tycker det är fint) och min nya fina Uma dräkt från Disney filmen Descendants 2.
 
Det första jag gjorde på juldagen var att ta på mig minna Uma kläder och sminka mig med mitt smink framför min nya sminkspegel.
 
Nu är vi på Aladdin teater och det var så roligt och bra.
 
Lyckliga jag fick ett foto 
 
Nu är det Emil teater för andra gången detta år och denna gång fick jag sitta framför mamma och det gick så bra och jag satt längst fram
 
och då såg man Ida jätte bra när hon av Emil hissades upp i flaggstången.  
 
Och jag är då KÄR i Alfred (lika kär som Lina också är i Alfred) så jag blev så lycklig att de blev lite mer Alfred sång på slutet så mamma kunde filma lite.
 
Hemma blev det mys med pappa i soffan 
 
Nu vill mamma lägga ut ett foto på Karina som hon red en två dagars kandarkurs på.
Men mamma var så glad i flera dagar efter denna kurs så det gjorde inget att hon var borta några timmar.
 
Sedan hade mamma lite "hästsaknad" efter sin kurs så på landet lekte mamma och jag med hästar.
 
På landet firade vi nyår och då slappade vi och klädde inte upp oss alls inför nyårsfirandet 

 
Men pappa Ulf fick gå ut och grilla i kortbyxor. 
 
Ett litet familjefoto när vi är hos Tant Berit och firar hennes födelsedag. 
 
Ibland är det lite kallt så det blev tjocksockor på.  
 
SLUT

Inga kommentarer: