17 juni 2012

SVT

Den första hinner jag se men resten får jag förhoppningsvis se på SVT play när vi kommer hem från semestern.
Jag hoppas jag inte blir lika besviken denna gång som jag blev på den senaste TV filmen som också handlade om Downs syndrom som enligt mig mest var sorglig, självklart var det dem i filmens vardag och hur de tycker livet är att leva med någon som har DS men tyvärr inte min vardag.

Så här skrivs det i Svenska DS föreningens hemsida om de tre TV program som nu ska sändas:
TV2 kommer att sända filmerna ‘Välkommen till vår vardag’ kl 20.30 tre onsdagskvällar i augusti; den 1:a, 8:e och 15:e. I filmerna av Helena Isaksson får du träffa elva personer med Downs syndrom i olika åldrar i en film om småbarnsåren, en film om skolåren och en film om vuxenliv.
Du kan se en trailer här: http://vimeo.com/30863536

1 kommentar:

Carina - den gråa pippin sa...

Håller helt och fullt med dig. Den vardag som jag såg hos de andra familjerna är absolut inte så som vi har det i vår vardag. Det känns som om vi är mer positiva även om vi också har funderingar kring framtiden. Det bakas ändå in positivt i det oroliga som vi TROR ska komma i framtiden. Dumt att ens TRO saker som man inte vet något om =)