1 november 2010

1/11 Junibacken

Första dagen på höstlovet åkte tjejerna och jag till Junibacken.
Det var alldeles lagom med barn och vi slapp att trängas.

Vi är på väg
 
Nya spårvagnen till djurgården och Junibacken
 Framme och inne i ett sagotält
 Bageri
 
 Linnéa fastnade vid en räknemaskin
 Nu börjar Pippi föreställningen
Linnéa tjuter av sång och glädje när Pippi sjunger och hon blev så glad när Pippi hejar på henne.
 

Nu har vi ätit lunch och vi ska snart åka sagotåget men först Mamma Mu
 Linnéa klappar Mamma Mu
 Mina tjejer
 Linnéa lagar mat i Mumin familjens hus
 
 Vild Agnes
 Sagotåget har nu åkts och Agnes får rida på Lilla gubben
 
Linnéa hittade Pipps kök

En trappa ner och sjörövarskeppet är intaget av mina tjejer
 
Skagig film

Linnéa visar var jag ska sitta för nu har hon hittat en scen
Så här blev Linnéas föreställning


Fika måste man ha
 
 Hemfärd men först lite Agnes
 
 
 
 
Lite trötta
 

2 kommentarer:

Eva sa...

Åh, vilken härlig dag ni verkar ha haft! Till och med uppträdande av Linnéa! Jag förstår att det var trötta tjejer på hemvägen!

/ Eva

Ulla sa...

Vilken superdag ni har haft. Och vilken supermamma tjejerna har som gjort massa roliga saker på lovet.