24 februari 2010

Idag har Karlsson gjort nr 2

Linnéa är hemma för hon har halsfluss och öroninflammation men nu har medicinen börjat värka så nu är hon åter en pigg tjej.
Idag hörde jag henne i vardagsrummet säga "bassa Kajson, oj, oj, oj Kajson, ott bassa ott".
Linnéa som fortfarande använder blöja brukar säga att de gör ont (ott) när hon har bajsat och då vill hon byta blöja.
Jag gick in i vardagsrummet och där var Linnéa i full färd med att tvätt Karlsson i rumpan med en servett, vante hade hon hittat och tagit på ena handen för på dagis har fröknarna plasthandskar när de byter blöja på barnen och då måste Linnéa också ha vante så klart.
Jag springer in i köket och hämtar kameran.

Här är Linnéa när hon tvättar Karlsson ren från bajset

Sedan vänder jag mig om och tittar i bokhyllan och där ligger de övriga servetterna i en prydlig hög som Linnéa använt till att torka Karlsson

En prematurblöja hade vi hemma som Karlsson fick på rumpan och en stolt mamma Linnéa håller i sin nybytta guldklimp Karlsson i famnen



4 kommentarer:

Helen sa...

Oj vad duktig hon är! Att låtsasleka är ju jättestort.
Karlsson kanske kan inspirera Linnea om han vill sitta på pottan? ;)

Johanna sa...

Vad gulligt av Linnea!

Ulla sa...

Det är verkligen jättebra gjort av Linnéa. Vad bra att hon börjar bli pigg igen också.

Christina M sa...

HEj!

Vincents mamma här, brukar kika in da och da även om jag inte kommenterat tidigare.
Men tänkte pa er när jag läste detta pa Conny Wenks sida:

http://connywenk.com/blog/2010/02/twins-with-a-little-extra.html

/Christina