1 april 2012

Veckan som varit

Provfilmning hos Roy Andersson på Studio 24 och nu på onsdag blir det riktig inspelning till en film.
Tjejerna ska sitta som statister på en skolavslutning där en person med DS ska upp på scenen och läsa en dikt.
Linnéa har för ca 2 veckor sedan varit där med sin klass och då stod hon snällt på scenen själv och sjöng Kalle Teodor utan problem men denna onsdag när jag var med så vägrade hon gå upp på scenen (Linnéa är en riktig liten mamma gris och när jag är med är det nära mig som gäller när man är på okänd mark).
På onsdag kommer jag troligen inte vara med utan en från skolan är där med barnen då kan det hända att hon vågar men de kommer då inte vara med i filmen utan det är två andra som de nu tränar inför denna roll. Men en rolig upplevelse är det för tjejerna.
Alla blev vitmålade i ansiktet.

Linnéa kollar in läget bakom kameran

Här Roy Andersson som kollar hur det ser ut i kameran

Här en av dem som tränade på att läsa en dikt och nedanför honom sitter mina tjejer i publiken 

Nu är det fredag och Linnéa har just varit hos tandläkaren och lagat ett hål i tanden och då fått bedövning och har borrat men Linnéa är så duktig och sa inte ens aj utan höll min hand hela tiden. Förra gången så bet Linnéa sig i kinden på grund av bedövningen och då stoppade jag in papper på sidan i munnen och de skulle hon denna gåg ha på en gång så hon inte skulle bita sig denna gång också.
Hon är så duktig min tappra lilla tjej.

Mina tjejer han massor, massor av leksaker men de roligaste och det som sätter fantasin i fart är i alla fall en helt vanlig kartong.

Nu lördag och det är pappa Ulfs födelsedag och då också faster Lenas födelsedag (pappa Ulf och Lena är tvillingar lika som mina tjejer) och här ringer Agnes till faster Lena och grattar.

Inga kommentarer: