17 oktober 2009

Lördag

I morgon ska Agnes och jag på bio och se UPP.
Det ska bli roligt och då blir det popcorn och läsk.

Idag åkta jag till Globen centrum alldeles ensam för att handla nylonstrumpor och jag kom hem med nylonstrumpor (som tur är) men också en klänning och en blus plus att jag till Agnes hittade en stickad kofta med päls på luvan och en stickad kjol, Linnéa fick tyvärr inget men hon har så mycket kläder så hon skulle kunna ha olika kläder på sig säkert i två månader, mannen fick kalsonger (ni vet kalsongmannen måste ha nya sådana).

När jag kom hem hade mannen och tjejerna bakad chokladkladdkaka som vi nu har ätit med vispgrädde och också Agnes kompis Elin fick mumsa detta.

Till middag idag blir det lax som jag ska tillaga på en bädd av purjolök som ska få puttra i ugnen med grädde, creme fraiche och parmesanost. Denna rätt åt jag i onsdag hos en jobbarkompis med jobbarkompisar och det var så smarrigt.

1 kommentar:

Ulla sa...

Tänk vad det är lätt hänt att man kommer hem med så mycket mer än vad man har tänkt sig. Lax-receptet lät gott.