25 november 2008

Tillbaka blick

Hemma och vabbar och tjejerna är pigga och ska till dagis i morgon och jag sitter och med tjejerna och tittar på foton när tjejerna var nyfödda.
Tjejerna är otroligt fascinerade av hur de såg ut som bebisar och kan inte riktigt förstå att de varit så små.

Så här kommer lite foton från tjejernas första veckor i livet.
Tjejerna är födda 10 veckor för tidigt så de var ganska små i starten så de kommande fotona är från dag 0 till vecka 10 eller så kan man också säga att de är från vecka minus 10 till vecka 0.

Dagen innan tjejerna togs ut, magen är inte så stor så det är lite svårt att förstå att det finns två tjejer där inne.
Linnéa några timmar gammal

Agnes några timmar gammal

Linnéa en dag gammal och ligger hos mig

Agnes ca 1 vecka gammal

Linnéa ca en och en halv vecka gammal

Båda tjejerna hos pappa

En vindögt Agnes

Agnes har flyttat från varm kuvös till egen säng

Agnes badar för först gången

En liten Linnéa

Linnéa har kommit ut från kuvösen för att ligga i samma säng som Agnes

Ofta låg de nära, nära varandra

Linnéa har blivit sjuk och flyttat till annat sjukhus

Linnéa har blivit bättre efter ca 2 veckor och fick ligga i min famn

Linnéa har blivit av med tuben och nu fått CPUP och mår mycket bättre

Agnes är ensam kvar på neo men har också varit lite sjuk och fått haft CPUP någon dag men mår nu mycket bättre

Linnéa är tillbaka på neo och ligger bredvid syster Agnes

Första gången ute med båda tjejerna (smal var jag också men de var fem år sedan)

Andra gången ute med båda tjejerna här med "lånevagn" från neo ("enis vagn")

Sista dagen på neo, Linnéa får mat och Agnes är ute och "flyger" med vår favoritsyster Lisa.

Första dagen HEMMA

8 kommentarer:

Ulla sa...

lite svårt att förstå att den magen innehöll 2 tjejer. Åh vilka små pyren dom var, helt otroligt. Vilken resa deras första tid måste ha varit.

ylvisen sa...

Men attans så söta! Tackar för omdöme om frisyren :o) //Ylva

Nikki sa...

Oj vilken liten mage du hade, tänk att där var TVÅ små söta flickor! Jättesöta var/är de!

Skolgatan sa...

Men vad söta och små:-) Vad mycket hår dom hade. Min kompis ska få tvillingar nu i dec,så spännande!
Kram!

VARDAGSPUSSEL sa...

rörande bilder fulla med liv! jag tycker verkligen man kan se vem som är vem fast de är så små, de har fortfarande samma drag, härligt!!
hälsa tjejerna att de var världens finaste bebisar!

Mia sa...

Men vad små dom var! Och så söta redan då! Får man fråga varför dom plockades ut så tidigt som v. 30?

Lena sa...

ImsaVimsa:
De föddes v 29+3 på grund av att Linnéas moderkaka lossnade.
Som tur är låg jag redan inne för jag hade haft lite blödningar innan som hade stoppats men de ville inte släppa hem mig.
Personalen viste nog att det var på g och jag hade fått två sprutor för lugnmognanden för tjejerna vi hade också varit på besök på neo men jag var inte beredd än då.
Jag hade ställt in mig på att ligga några veckor på sjukhuset och se på TV och åka rullstol för de var de jag fick göra de sista dagarna innan tjejerna kom.

Anonym sa...

oj va lika tjejerna är dig! när man tittar på de nya korten och jämför med dessa på dig! :)